DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tüketici Davranışları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 537
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tüketimde algılama ve öğrenme süreçlerini tanımlayabilecektir;
  • Tüketimin kimlikle olan bağlantısını açıklayabilecektir;
  • Tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını ve motivasyonlarını karşılaştırabilecektir;
  • Tüketim sürecindeki değişik evreleri ve karar verme sürecini tartışabilecektir;
  • Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir;
  • Pazarlama stratejilerinin tüketici davranışını nasıl etkilediğini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesİ Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
2 Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
3 Algılama Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
4 Tüketimde Öğrenme Süreçleri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
5 Motivasyon Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
6 Benlik ve Sosyal Karşılaştırma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
7 Tutum ve Tutum Değişikliği Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
8 Tüketici Karar Verme Süreci Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
9 Satın alma ve elden çıkarma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
10 Ödev/Tartışma
11 Tüketimde Referans Grup Etkileri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
12 Sosyal Sınıflandırma ve Alt kültürler; Ödev / Tartışma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
13 Kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
14 Tüketici Davranışında güncel konular; Ödev / Tartışma Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
  • Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
  • Odabaşı, Y.& Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Kotler, P. (2018), Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş
  • Diğer kitap ve makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
25
    Toplam
135

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest